Onsite SEO

Bliv synlig i Googles søgeresultater

Onsite SEO - også kaldet on-page SEO - er de aspekter på websitet, man kan udnytte til at skaffe sig gode placeringer i Googles organiske (gratis) søgeresultater. De er utroligt vigtige og danner grundlaget for jeres synlighed i søgemaskinerne.

Onsite SEO består af både synlige og mindre synlige elementer. Og alle elementer skal bruges, så I

  • bliver rangeret godt på relevante søgetermer i Google og andre søgemaskiner, og så
  • de potentielle kunder, der ser jeres organiske søgeresultat, klikker sig ind på websitet og vælger jer og jeres produkter frem for konkurrentens

Det handler med andre ord om at identificere relevante søgetermer/keywords og så implementere dem, hvor man kan.

Og det er det, jeg hjælper med. 

Jeg hjælper jer med at udnytte relevante keywords i

  • headers
  • brødtekst
  • interne links
  • URL'er
  • meta titles
  • meta descriptions
  • alt-tekster på billeder
  • billednavne og -beskrivelser

Mine opgaver inden for SEO varierer. For nogle rådgiver jeg og definerer evt. nogle meta titles, meta descriptions og alt-tekster. Og for andre skriver jeg også websitetekst, produkttekster og blogindlæg og sætter siderne op, så de også står flot og overskueligt for websitets besøgende.
Fælles er, at jeg altid starter med et mindre, overordnet SEO review, som viser websitets generelle status for både onsite SEO og offsite SEO. Det er som regel et godt sted at starte og kunne måske også være noget for jer?


Følg Mensio på Facebook og LinkedIn: