YouTube markedsføring af videoer og annoncetekster i verdens næststørste søgemaskine

YouTube Marketing

Video marketing er hot, og det er ikke uden grund. Videoen er levende og engagerende, når den vises til det rette publikum. Video er populært (næsten) overalt på de sociale medier, og YouTube er den største videokanal og et oplagt sted at nå ud til forbrugerne - uanset om I om fokuserer på B2C eller B2B.

 

annoncering på youtube

Jeres målgruppe er der

Hver dag ser 1,2 mio. danskere video på YouTube. Og for de 15-45 årige er YouTube den største kommercielle tv-kanal i Danmark.
Alle segmenter er repræsenteret, og visningsprisen er meget lav i forhold til de traditionelle tv-kanaler. Og det gør YouTube til en oplagt mulighed i jeres marketing-miks.

 

overvej hvilke videoer, der egner sig bedst

Alle videoer, I uploader på YouTube, kan bruges som video-annoncer. Og der er ikke nogle regler for, hvad I kan annoncere med eller ej. Men der er selvfølgelig nogle videoer, der egner sig bedre end andre. 
I skal overveje, hvad der vil være det bedste budskab og signal til at få jeres målgruppe til at interessere sig for jer - er det for eksempel en produktvideo, en "how to"-video eller en klassisk tv-reklame?

 

Sådan fungerer youtube video-markedsføring

Videoannoncerne på YouTube er den "tunge" del - altså den, der kan give jer mest engagement og brandværdi. Men for god ordens skyld skal der nævnes, at det også er muligt at annoncere med tekstannoncer, hvilket I kan overveje som supplement.

Videoannoncer på YouTube kan vises tre steder:

  • Før andre videoer på YouTube
  • Ved siden af andre videoer
  • I YouTubes søgeresultater

 

Fordele ved youtube-annoncering

Annoncering på YouTube giver jer flere fordele. Det her er for eksempel rigtig godt for jer:

Budgetkontrol
I har fuld kontrol over hvor meget, media spend må koste. I sætter selv en øvre grænse for media spend på YouTube. Og I betaler kun, når seeren interagerer med jeres video i form af for eksempel klik til website eller ser mindst 30 sekunder af videoen (eller ser den til ende, hvis den er kortere end 30 sekunder). Så I får både fuld kontrol og rigtig god valuta for pengene.
Og I afregner media spend direkte med Google, hvilket giver jer fuld gennemsigtighed.

Skarp målretning
I har rigtig gode muligheder for at nå ud til præcis jeres målgruppe. På YouTube kan I målrette jeres annoncering efter køn, alder, geografi, interesser og meget mere.

Performance-overblik
Med YouTube-annonceringen følger en Analytics-funktion. Så I kan blandt andet se

  • Hvor jeres annoncer bliver vist
  • Hvor mange der klikker
  • Hvor mange videoafspilninger, I betaler for

 

få effekt med youtube


Følg Mensio på Facebook og LinkedIn: